תביעת ביטוח סיעוד

ביטוח סיעודי הוא ביטוח שנועד לבטח במקרה והאדם הופך להיות סיעודי. הביטוח מקנה זכויות ופיצויים בהתאם לפוליסה שנרכשה על ידי המבוטח. כיום במסגרת החברות בקופת החולים ישנה אפשרות לרכוש ביטוח קבוצתי אחיד לחברי הקופה.

מטרתו העיקרית של הביטוח הסיעודי היא לספק תמיכה כלכלית לאדם שהופך להיות סיעודי בגין מחלה או תאונה בביצוע פעולות יומיומיות בסיסיות.

טעות נפוצה לחשוב שרק אנשים מבוגרים מאוד יכולים להפוך להיות סיעודיים בעקבות אירוע מוחי או הידרדרות פיזית. גם צעירים יכולים להפוך לסיעודיים באופן פתאומי בעקבות פציעה, מחלה, תאונות דרכים וכדומה.

למרות זאת, עדיין רוב מוחלט של האנשים הסיעודיים במדינת ישראל הם בגילאים מבוגרים מאוד ולכן כאשר באים לרכוש פוליסת ביטוח סעודי חשוב לדעת שהעלות שלה תהיה גבוהה יותר בגיל מבוגר מאשר צעיר.

ניתן לרכוש ביטוח סיעודי במסגרת הביטוחים המשלימים של קופת החולים או באופן פרטי אצל חברות הביטוח השונות.

איך מגדירים מהו אדם סיעודי הזכאי לכספי הביטוח

חולה סיעודי הוא אדם המתקשה בביצוע פעולות יומיומיות כרגיל, אך כל חברת ביטוח מגדירה את הזכאות לביטוח על פי פרמטרים מעט שונים. בדרך כלל, ההגדרה כוללת את הסעיפים הבאים:

• אדם שאינו מסוגל לבצע את הפעולות הבאות (כולן או חלקן): לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים, להתנייד עצמאית
  • אדם שסובל מתשישות הנפש- ירידה ביכולת הקוגנטיבית או האינטלקטואלית. יכול להיגרם ממחלות כמו אלצהיימר, דמנציה, פרקינסון וכדומה..

קבלת פיצויים מהביטוח הסיעודי

ברוב המקרים, כאשר האדם לא מסוגל לבצע בכוחות עצמו 3 מתוך 6 הפעולות שציינו, הוא יקבל סכום חודשי של כ50% מתגמול הביטוח החודשי המקסימלי. כאשר מדובר במצב של תשישות הנפש, לרוב הוא יהיה זכאי לקבל 100% מדמי הביטוח החודשיים.

את כספי הפיצויים זכאים לקבל לאחר תקופת המתנה, שהיא תקופה מהרגע שבו האדם הופך לסיעודי עד לרגע בו הוא זכאי לקבל את התגמול ולמעשה אושרה תביעתו לתשלום. אם המבוטח החלים או שקרה מקרה סיעודי נוסף, תקופת ההמתנה בדרך כלל תיספר מחדש.

לאחר המקרה שהפך את האדם לסיעודי, גם אם הוא בתקופת ההמתנה שאינה מאפשרת עדיין לקבל את דמי הביטוח, הוא אינו צריך להמשיך לשלם פרמיה חודשית לחברת הביטוח.

עורך דין לביטוח סיעודי

חברות הביטוח לא ממהרות לאשר תביעות ביטוח סיעודי, לעיתים בתביעות ביטוח סיעוד התביעה מסתכמת בסכומים גבוהים אותם הן יידרשו לשלם ולכן מרגע הגשת התביעה ועד לקבלתה, אם בכלל, יכול לעבור זמן רב של סחבת ביורוקרטית, הגשת טפסים חוזרים  דרך סוכני הביטוח.

כדי להימנע מכך וגם לקבל את כספי הביטוח בזמן ובמלואם, כדאי להיעזר בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות ביטוח סיעודי.

משרד עורכי דין קמרי את שבתאי, שילוביצקי ושות'

הינו משרד עורכי דין בעכו מנוסה ומקצועי שמתמחה בנזקי גוף ובין השאר בטיפול בתביעות ביטוח,  ובמיצוי זכויות במוסד לביטוח לאומי. אם אתם מחפשים עורך דין בעכו והסביבה שיסייע לכם להגיש תביעה נגד חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי תוך מיצוי מלוא הזכויות והכספים המגיעים לכם, משרד קמרי את שבתאי שילוביצקי ושות' הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם.