קצבת נכות לנפגעי עבודה

קצבה נכות לנפגעי עבודה היא קצבה שנפגעי עבודה זכאים לקבל אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות. הקצבה יכולה להגיע כקצבה חודשית או כמענק חד פעמי, בתנאי שהנפגע הגיש קודם לכן תביעה להכרה בתאונה או תביעה לתשלום דמי פגיעה ובין היתר החתים את המעסיק על טופס בל/250. הקצבה תהווה תוספת על דמי הפגיעה לנפגעי עבודה אשר נותרו  עם אחוזי נכות לצמיתות.

גובה הקצבה יחושב באופן הבא:

  • מענק: 75% מהשכר הממוצע לפני הפגיעה* 43 קצבאות * אחוזי הנכות שנקבעו- כאשר אחוזי הנכות שנקבעו הם בין 9%-19%.
  • קצבה: 75% מהשכר הממוצע לפני הפגיעה * אחוזי הנכות שנקבעו- כאשר יש מעל 20% נכות.

את התביעה להערכת הנכות (זמנית או קבועה) יש להגיש עד שנה ממועד ההכרה בפגיעה בעבודה מצד הביטוח הלאומי, במקרה כזה ניתן לקבל קצבה רטרואקטיבית מיום תחילת הנכות. למועד הגשת התביעה השלכות רבות ויש להיוועץ בעורך דין ביטוח לאומי אשר ישקול מצבכם ובהתאם יקבע המועד הנכון להגשת התביעה להערכת הנכות מעבודה.

הגשת התביעה

כדי לקבל זכאות לקצבה יש להגיש תביעה להכרה בפגעי עבודה למוסד לביטוח לאומי באמצעות טופס בל/211 (בצירוף טופס בל/250 מכוחו ניתן הטיפול לעובד) שם תיבחן ההכרה כנפגע עבודה  בין אם בתאונת עבודה או מחלה מקצוע. לתביעה יש לצרף תיעוד רפואי והוכחות  העשויות להעיד על הקשר בין התאונה/סביבת העבודה לנזק שנגרם לעובד ועל המגבלות שהוא סובל מהן כרגע, הן מבחינה רפואית והן מבחינה תפקודית.

לאחר שצורפו המסמכים הנדרשים להוכיח שאכן הפגיעה והנכות נגרמו כתוצאה מהעבודה. הביטוח הלאומי יזמן ברוב המקרים לוועדות רפואיות ולאחר מכן תתקבל החלטה בדבר ההכרה כנפגע עבודה  מדובר בתאונה או פגיעה מהעבודה ואיזה נזק נגרם לעובד בגללה.

כפי שתואר קודם, לנפגע עבודה קצובה שנה להגשת תביעה לקציבת נכותו. את הגשת התביעה לקציבת הנכות יש להגיש באמצעות טופס בל/200 בצירוף תיעוד רפואי ויתר המסמכים אשר תומכים בקשר בין אירוע הפציעה/מחלה לנזקיו. גם לצורך קציבת מוסד לביטוח לאומי יזמן את התובע לוועדה רפואית שם תתקבל החלטה בדבר שיעור אחוזי הנכות שלו ואם מדובר בנכות זמנית או קבועה. בהתאם לדרגת הנכות תיקבע הקצבה שתשולם- אם היא זמנית, חד פעמית או קבועה.

חשיבותו של עורך דין ביטוח לאומי

כדי למנוע סחבת ביורוקרטית, הגשת טפסים לא נכונים ובמקרים קיצוניים אף מחיקה של התביעה או קבלת זכאות נמוכה יותר מהזכאות, כדאי מאוד להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי.

על עורך הדין ביטוח לאומי להחזיק בכישורים מתאימים וניסיון בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי לצורך ניהול הליך התביעה ביעילות תוך מיצוי מלוא זכויות התובע. בנוסף, עורך הדין עשוי לזהות אפיקי תביעה נוספים אשר מתקיימים פעמים רבות במקרה של תאונת עבודה, לדוגמא, הגשת תביעת אובדן כושר עבודה או חבות מעבידים.

חשוב לציין כי שכר טרחת העורך דין בתביעת תאונת עבודה מוגבל בחוק ויגבה בדרך כלל מבוסס על הצלחה בלבד, כך שלא תגרם לתובע מעמסה כלכלית ושכרו של עורך הדין יקבע על בסיס ביצועיו וקבלת התשלומים בפועל בחשבונו .

קמרי את שבתאי שילוביצקי ושות'

משרד עורכי הדין קמרי את שבתאי שילוביצקי ושות'  הוא משרד עורכי דין המתמחה בתאונות עבודה ותביעות ביטוח, משרדנו מורכב מעורכי דין מנוסים ובעלי הכשרה מתאימה למיצוי מלוא זכויות התובע ומספק ייצוג בבתי הדין לעבודה, בתי המשפט והועדות הרפואיות. עורך דין תאונת עבודה אשר יוצמד לתובע יפעל למיצוי זכויות, הפניה למומחים וליווי צמוד עד גמר הטיפול בתביעה. צוות משרדנו ישמח לסייע לכם בטיפול בתביעות לנפגעי עבודה במקצועיות ובמומחיות.

הכתובת שלך למיצוי זכויות בתחום הביטוח ונזקי הגוף

תהליך העבודה

צור איתנו קשר וקבל שיחת הכוונה ראשונה, ללא התחייבות או עלות.

פגישת עבודה ראשונה לבחינת מסמכי התביעה ונסיבות המקרה, גם פגישה זאת מתבצעת ללא התחייבות וברוב התביעות שכר טרחתנו משולם על בסיס הצלחה בלבד.

לאחר בחינת מסמכי התביעה, התגבשות הנזק  וקבלת הערכה רפואית, תוגש התביעה למיצוי הזכויות.

לאחר סיום בירור התביעה והוכחת נזקי התובע, יסתיים הטיפול בתביעה בדרך של פסק דין או הסדר פשרה מול הנתבע.