Home » עורך דין ביטוח לאומי

עורך דין ביטוח לאומי

מהו המוסד לביטוח הלאומי?

ביטוח לאומי הוא גוף במדינת ישראל אשר נועד לצמצם את הפערים החברתיים כלכליים במדינה, והוא דואג לאפשר תנאי מחייה בסיסיים לאלו הנצרכים לכך ובין היתר מספק מענה במקרים של תביעת נכות כללית או תביעת נכות מעבודה. המוסד לביטוח לאומי הוקם מתוך רצון לקיום מדינת רווחה החותרת לשוויון בין אזרחיה, לרמת חיים ראויה, ולרשת ביטחון לכל האזרחים במדינה. אזרחי ישראל נדרשים לשלם לביטוח הלאומי דמי ביטוח לאומי שבהם הוא משתמש על מנת לממן את הקצבאות והגמלאות לזכאים לכך. כמו כן הוא גובה את דמי הבריאות שאיתם ממומנת מערכת הבריאות בישראל מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי שהינו חובה לכל אזרח ישראלי. הזכאות לגמלאות הביטוח הלאומי ניתנת בשל מוגבלות, חוסר יכולת להשתכר, פגיעות, מחלות, פנסיה, אבטלה, קצבאות ילדים, חופשת לידה ועוד.

עורכי דין ביטוח הלאומי

לעיתים הפניה לביטוח לאומי מסובכת, כרוכה בבירוקרטיה רבה ודורשת היכרות עמוקה עם המערכת הרפואית והמשפטית. נוסף לכך, לעיתים תביעות נדחות שלא בצדק והמבוטח נדרש להגיש ערעור על החלטות של ביטוח לאומי או הועדות הרפואיות הפועלות בו המצריכות פניה לעורך דין המתמחה בביטוח לאומי.

הגשת תביעה לביטוח לאומי הינה הליך מורכב המצריך טפסים יעודיים, מסמכים נלווים וניסוחים מדוייקים. בשל כך, ישנם עורכי דין המתמחים בעבודה מול ביטוח לאומי כדי לסייע להגיש תביעות לביטוח לאומי ולמצות את הזכויות המגיעות בחוק. ברוב המקרים תביעות לקבלת קצבת נכות כללית, נכות מעבודה, פיצויים לתאונות עבודה, קצבאות בשל נכות של ילד, תביעה להכרה במחלת מקצוע ועוד יעשו באמצעות עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בנזקי גוף ומיצוי זכויות.

במרבית התביעות כנגד ביטוח לאומי שכר טרחת העורך הדין משולם על בסיס הצלחה השיעור המקסימלי אותו מותר לגבות מהלקוח קבוע בחוק. נוסף על כך, נקבעו גם הדרכים בהם נגבה השכר על ידי עורך הדין באופן הוגן וקצוב לתקופה קבועה מראש.

למה כדאי להסתייע בעורך דין לביטוח לאומי?

הרעיון העומד מאחורי הביטוח הלאומי הוא חשוב מאוד, ונועד לסייע לאזרח. בפועל, המצב שונה ואדם רגיל עלול להתקשות מאוד במיצוי זכויותיו בתוך המערכת הסבוכה. עורך דין ביטוח לאומי, המתמחה בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי מספק ליווי צמוד לכל הנדרש בתהליכים התביעה: ועדות רפואיות, איסוף הטפסים הנדרשים, ייצוג בבית הדין לעבודה ועוד. לעורך דין ביטוח לאומי ניסיון והתמחות ספציפית בהתמודדות עם המערכת, ניסיון המוביל להתייעלות של ההליך, לאור הידע וההבנה של אופי התביעה והגורמים המעורבים, וכן שיפור סיכויי ההצלחה לממש באופן מלא את הזכויות להן זכאי המבוטח.

משרד קמרי את שבתאי שילוביצקי ושות' הינו משרד עורכי דין בעכו המתמחה בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי. משרדנו מספק ליווי אישי בכל סוגי התביעות, מקטנות ועד גדולות, מייעצים משלב הגשת המסמכים, הפניה למומחים וחוות הדעת ייצוג בוועדות רפואיות, ייצוג בבית הדין לעבודה ומשרד הרישוי בבקשות לקבלת תג נכה.

הכתובת שלך למיצוי זכויות בתחום הביטוח ונזקי הגוף

תהליך העבודה

צור איתנו קשר וקבל שיחת הכוונה ראשונה, ללא התחייבות או עלות.

פגישת עבודה ראשונה לבחינת מסמכי התביעה ונסיבות המקרה, גם פגישה זאת מתבצעת ללא התחייבות וברוב התביעות שכר טרחתנו משולם על בסיס הצלחה בלבד.

לאחר בחינת מסמכי התביעה, התגבשות הנזק  וקבלת הערכה רפואית, תוגש התביעה למיצוי הזכויות.

לאחר סיום בירור התביעה והוכחת נזקי התובע, יסתיים הטיפול בתביעה בדרך של פסק דין או הסדר פשרה מול הנתבע.