מחלת מקצוע ביטוח לאומי

לצערנו, בשנים האחרונות אנו שומעים על יותר ויותר אנשים שחולים בשל תנאי עבודתם. כיום, קיימים תחומי מקצוע רבים ומגוונים בהם העובדים מסכנים את עצמם עקב חשיפה לחומרים מסוכנים, פעולות פיזיולוגית מזיקות , חשיפה לשמש ועוד. על מנת לקבל פיצויים על מחלת העבודה מהמוסד לביטוח לאומי, יש להגיש תביעה בעזרת עורך דין מחלת מקצוע מנוסה ומיומן בתחום ספציפי זה.

במאמר זה, תוכלו לקבל מידע ופירוט על מחלת מקצוע, על הסוגים השונים שהיא כוללת ועל הליך הגשת תביעה לביטוח לאומי וקבלת פיצויים ראויים. כמו כן, מאמר זה יבאר לכם מדוע חשוב להיעזר בעורך דין מחלת מקצוע כאשר אתם תובעים את המוסד לביטוח לאומי.

מהי מחלת מקצוע?

מחלת מקצוע היא מחלה שהתעוררה בשל התנאים במקום העבודה של החולה. בשונה מתאונת עבודה, שמוגדרת כאירוע בלתי צפוי ופתאומי, מחלת מקצוע מגיעה בדרך כלל לאחר זמן ממושך שבו העובד חשוף לסביבת עבודה מסוכנת או פעולות חוזרות המסכנות את בריאותו.

מקובל לחלק את מחלות המקצוע ל- 4 סוגים מרכזיים על פי סוג החשיפה: חשיפה פיזיולוגית, חשיפה פיזיקאלית, חשיפה ביולוגית וחשיפה כימית. חשיפה פיזיולוגית מתרחשת בתחומי מקצוע הכוללים פעילות פיזיולוגית שמעוררת מחלת מקצוע. לדוגמה: קלדניות שמבצעות תנועות חוזרות של כף היד עלולות לסבול מתסמונת התעלה הקרפלית אשר נמצא והוכח קשר ישיר בין הפעולות המבוצעות בעבודה לתסמונת התעלה הקרפלית.

לעומת זאת, חשיפה פיזיקאלית מתעוררת בתחומי מקצוע הכוללים עבודה בסביבה שעלולה לגרום למחלת מקצוע. לדוגמה, עבודה בסביבה רועשת, עלולה לגרום לירידה בשמיעה של העובד. חשיפה כימית וחשיפה ביולוגית מתרחשות כאשר העובד נחשף לחומרים כימים מסוכנים כגון רעלים ודלקים או כאשר העובד נחשף לסכנות ביולוגיות כגון חיידקים ווירוסים.

חשיבותו של עורך דין מחלת מקצוע בביטוח לאומי

על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לכם מביטוח לאומי, עליכם להיעזר בעורך דין מחלת מקצוע מנוסה ומקצועי בתחום. עורך הדין יסייע לכם להוכיח שהמחלה שחליתם בה היא מחלת מקצוע ושתנאי העבודה שלכם תרמו באופן משמעותי להופעתה. בעזרת עורך דין מחלת מקצוע תצליחו לממש את הזכויות שלכם ולקבל את כל התשלומים והפיצויים שאתם זכאים לקבל מביטוח לאומי.

ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של עורך דין מחלת מקצוע, חשוב לוודא שעורך הדין מנוסה בתחום, בקיא בהוראות ביטוח לאומי וכי מחזיק ברזומה מרשים במקרים דומים בעבר.

משרד עורכי דין קמרי את שבתאי, שילוביצקי ושות'

משרד עורכי הדין קמרי את שבתאי שילוביצקי ושות' הוא משרד בוטיק, מנוסה ומקצועי המתמחה בטיפול במחלות עבודה ובמיצוי זכויות העובד במוסד לביטוח לאומי. המשרד חרט על דגלו להעניק ללקוחותיו שירות מקצועי, אישי תוך מיצוי מלוא זכויות לקוחותיו. אם אתם זקוקים לעורך דין ביטוח לאומי בצפון שיסייע לכם לטפל בתביעת מחלת מקצוע ולקבל פיצויים ראויים מהמוסד לביטוח לאומי, משרדנו הוא הכתובת עבורכם.

הכתובת שלך למיצוי זכויות בתחום הביטוח ונזקי הגוף

תהליך העבודה

צור איתנו קשר וקבל שיחת הכוונה ראשונה, ללא התחייבות או עלות.

פגישת עבודה ראשונה לבחינת מסמכי התביעה ונסיבות המקרה, גם פגישה זאת מתבצעת ללא התחייבות וברוב התביעות שכר טרחתנו משולם על בסיס הצלחה בלבד.

לאחר בחינת מסמכי התביעה, התגבשות הנזק  וקבלת הערכה רפואית, תוגש התביעה למיצוי הזכויות.

לאחר סיום בירור התביעה והוכחת נזקי התובע, יסתיים הטיפול בתביעה בדרך של פסק דין או הסדר פשרה מול הנתבע.