בשנים האחרונות אנו נחשפים בעיתונות ובחדשות על תאונות עבודה רבות. תאונות מסוג זה מתרחשות בדרך כלל בתחומים הכוללים עבודה בגבהים או עבודה פיזית קשה. על פי דוח תאונות עבודה ותחלואה תעסוקתית משנת 2018, מדי שנה נפגעים עשרות אלפי עובדים כתוצאה מתאונות עבודה.

על מנת לקבל פיצויים, עובד שנפגע בתאונת העבודה צריך לפנות למוסד לביטוח לאומי טופס בל/250 המוכר גם בשם טופס תאונת עבודה, לחץ כאן להורדת הטופס.

את טופס תאונת עבודה בל/250 מנפיק המעסיק והעובד ניגש עימו לקבלת טיפול רפואי לאחר תאונת עבודה או מחלת מקצוע, הגשת המסמכים באמצעות עורך דין לתאונות עבודה הכרחיות לצורך עריכת ובחירת המסמכים הרלוונטיים לתאונת העבודה אשר תשפיע על הזכות לקבלת פיצויים ראויים. במאמר זה תוכלו לקבל מידע מפורט על תאונות עבודה, על חשיבות קבלת סיוע מעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום ועל מילוי טופס תאונת עבודה בל/250 באופן תקין.

מהי תאונת עבודה?

כל פגיעה שנגרמה לעובד במהלך העבודה, בדרך אליה או בדרך חזרה ממנה או כתוצאה ממנה, תחשב במרבית המקרים כתאונת עבודה. במקרים מסוימים תאונות עבודה מתרחשות בפתאומיות לדוגמה: נפילה מפיגום, חתיכת אצבעות במהלך השימוש במסור ועוד. לעומת זאת, במקרים אחרים, תאונות העבודה מתרחשות באופן מתמשך לדוגמה: אדם שחלה בסרטן כתוצאה מחשיפה ממושכת לחומרים מסוכנים במהלך עבודתו, ירידה בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש קיצוני בעבודה וכדומה ולמצב זה מתייחס המוסד לביטוח לאומי כמחלת מקצוע.

במקרים מסוימים, גם פגיעה נפשית המתעוררת אצל העובד כתוצאה מהעבודה נחשבת פגיעת עבודה. לדוגמה, עובד שעבר תקיפה מינית בעבודה ולקה בטראומה יוכר כנפגע עבודה עקב האירוע שייחשב תאונת עבודה.

כיצד תגישו תביעה לדמי פגיעה?

על מנת לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי, עליכם להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה באמצעות טופס בל/211. תחילה עליכם לקבל מהמעסיק שלכם הפניה לטיפול רפואי לעובד השכיר בל/250, לפנות לקופת החולים שלכם ולקבל מהרופא תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה. אם אתם עצמאיים, עליכם למלא טופס בל/283 הפניה לטיפול רפואי לעצמאי ורק לאחר מכן לגשת לקופת חולים.

לאחר קבלת הטיפול הרפואי, עליכם למלא טופס תאונת עבודה בל/211 המופיע באתר של ביטוח לאומי, ולצרף אליו תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה, או דו"ח מיון מבית החולים שטיפל בך לאחר הפגיעה. אם יש בידיכם מסמכים רלוונטיים נוספים הנוגעים לתביעה שלכם, הגישו אותם יחד עם טופס תאונת העבודה שלכם בקפדנות ולאחר היוועצות בעורך דין לתאונות עבודה.

בקצרה אציין, כי במקרים מסויימים לאחר הכרת המוסד לביטוח לאומי בפציעה/מחלה כתאונת עבודה תתאפשר הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה באמצעות טופס בל/200 , שלב זה רלוונטי לעובדים אשר הוכרה פציעתם/מחלתם כתאונת עבודה ונותרו בחופשת מחלה או עם מגבלה לתקופה העולה על 91 ימים ממועד הפציעה.

היעזרו בעורך דין מקצועי ומנוסה

ישנה חשיבות רבה לקבל סיוע של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום נזקי הגוף כאשר מגישים תביעה לקבלת דמי פגיעה או . חשוב לוודא שעורך הדין שלכם מיומן בתחום ומטפל במקרים דומים למקרה שלכם. כמו כן, חשוב לבחור בעורך דין עם זמינות גבוהה שגר קרוב לביתכם ולכן לדוגמה, אם אתם גרים בעכו, חשוב לבחור עורך דין בעכו  או אורך דין נזקי גוף בצפון המספק שירותים קרוב למקום מגוריכם.

משרד קמרי את שבתאי, שילוביצקי ושות'

משרד קמרי את שבתאי, שילוביצקי ושות' הוא משרד עורכי דין מנוסה ומקצועי שמתמחה בנזקי גוף ובין היתר בטיפול בתאונות עבודה ובמיצוי זכויות במוסד לביטוח לאומי. אם אתם מחפשים עורך דין בעכו, כרמיאל והסביבה, שיסייע לכם להגיש תביעת בגין תאונת עבודה ולקבל את מלוא הזכויות והכספים המגיעים לכם, משרד קמרי את שבתאי שילוביצקי ושות' הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

לפגישת יעוץ ראשונה ללא עלות או התחייבות צרו איתנו קשר