תביעת נכות נגד ביטוח לאומי

חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה-1995 משלב בין היתר את ביטוחי הנכות הכללית, נכות מעבודה, תביעות אבטלה, ועוד.

תביעת נכות כללית

תביעת לקבלת קצבת נכות כללית היא גמלה חודשית המשולמת למבוטח הסובל מנכות פיזית או נפשית אשר כושר עבודתו נפגע ב-50% לפחות. למבוטח הזכות לכלול בתביעתו את כלל הליקויים הרפואיים מהם הוא סובל.

הזכאות לקבלת גמלת נכות נקבעת על בסיס מצבו הרפואי של המבוטח ועצם היותו תושב ישראל מעל גיל 18.

בכדי לקצוב את הנכות ולברר את זכאות המבוטח לגמלה, יש להגיש תביעה לנכות כללית (טופס בל/7801 )  ולצרף אליה אישורים ואסמכתאות המעידות על הליקויים הרפואיים והירידה בכושר העבודה.

לאחר הגשת התביעה, צפוי המבוטח להיבדק על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי  ולהמתין להחלטתה בדבר שיעור הנכות הרפואית  ודרגת אי כושר העבודה .

תביעת נכות לנפגעי עבודה

חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה-1995 קובע מנגנון ביטוחי לנפגעי עבודה ודרכים שונות למתן פיצוי על אובדן ההכנסה בתקופת הפציעה ואילך.

את התביעה יפתח המבוטח בהגשת בקשה ( טופס בל/211 ) לתשלום דמי פגיעה המשולמים עבור פרק הזמן שבו לא עבד הנפגע, ולכל היותר 91 , בקשה זו מגלמת גם את דרישת ההכרתו כנפגע עבודה.

כל עובד (שכיר או עצמאי) אשר משלם דמי ביטוח לאומי, יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על-מנת לקבל דמי פגיעה, הכרה בפציעתו כתאונת עבודה וקביעת אחוז הנכות ממנה סובל, לעניין זה יובהר כי במעמד קבלת הטיפול הרפואי על העובד השכיר  להצטייד בטופס בל/250 מטעם המעביד ובתום הטיפול הרפואי תימסר לידיו תעודה רפואית לנפגע עבודה.

את התביעה לדמי פגיעה וההכרה בתאונת העבודה יש להגיש בתוך שנה ממועד התאונה.

קיימים שלושה אירועים בעבודה העשויים לזכות את הנפגע בהכרה כתאונת עבודה:

1.תאונת עבודה- חבלה שקרתה בעבודה או בדרך אליה וממנה.

2.מחלת מקצוע- כאשר קיים קשר סיבתי בין המחלה לאופי העבודה.

3.מיקרוטראומה – פגיעה הנגרמת כתוצאת מפעולות חוזרות

תנאי הזכאות:

עובד אשר פציעתו הוכרה כתאונת עבודה בגינה נותר עם מגבלה או נכות עקב הפגיעה, יגיש תביעה לקציבת הנכות וקבלת גמלה לנפגע עבודה.

לנפגע עבודה נקבעה בעניינו נכות יציבה בשיעור 9% ועד-20% ישולם מענק חד פעמי.

לנפגע עבודה נקבעה בעניינו נכות יציבה בשיעור 20% ועד 100% זכאי לקצבה חודשית.

נפגע עבודה שדרגת נכותו נמוכה מ-9% אינו זכאי לגמלה.

מומלץ לפנות למשרדנו המתמחה בתחום נזקי הגוף ותביעות נכות כנגד המוסד לביטוח לאומי.

משרד עורכי דין קמרי את שבתאי שילוביצקי ושות' , הינו משרד המתמחה בתחום נזקי הגוף, צוות המשרד מורכב מעורכי דין מנוסים, בעלי תודעת שירות גבוהה במטרה להעניק לכל לקוח שירות מקיף, מקצועי ואישי. עם תחילת העבודה, וקליטת הלקוח במשרדנו, מתבצעת חקירה ובירור מקיף בדבר הזכויות להם זכאי, ההליך לכל אורכו מתבצע בשקיפות מלאה, וליווי עד למיצוי הזכויות מהגורמים השונים.

(עדכון אחרון ביום 16/01/2022)